Snart börjar odlingssäsongen!

Jag har redan börjat lite smått! :)

Den 30 mars sådda jag ett gäng med paprikafrön (tagna ur en röd paprika köpt på Ica). Och idag så fotade jag dem för de har precis börjat komma upp. Så söta! De måste ju förodlas som det heter, och jag har dem i ett litet minidrivhus här inne tills det blivit tillräckligt varmt ute. Tänkte testa att ha några utomhus mot en varm vägg och några inne i uterummet sen när de vuxit till sig. Så får vi se vilka som blir bäst.

Jag ska även förodla ett gäng physalisfrön. Några har jag plockat ur en frukt som jag köpte på Ica och några har jag köpt via Tradera. Så även där får jag se vilket som blir bäst. Så skoj!





Lämna gärna en härlig kommentar!
Postat av: Marie

Ohh vad roligt att se det växa, ska oxå plantera lite snart, lite kryddväxter

2012-04-12 @ 23:06:22
URL: http://myflowergirlblogg.se
Postat av: Martina

Ååhh vad fräckt med eget litet minidrivhus! Visste inte att det gick att odla så bra med kärnor direkt från frukten, coolt :)

2012-05-02 @ 14:55:48
URL: http://missmao.blogg.se/

Kommentera gärna! Tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0