Turkiet del 1!

Det kommer nog att bli 3 delar med inlägg & foton om resan till Turkiet. Här kommer den första!

När vi landade i Antalya så var det 37 grader ute! Det var hot i jeans och tröja!
Halva första veckan så fortsatte det att vara ca 37 grader. Sista halvan så var det ca 32 grader. Vi hade blå himmel & sol alla dagar. Vår sista dag såg vi lite moln komma in i horisonten.



Vi bodde på ett lägenhetshotell i Side som heter Adora Garden. Väldigt fina & fräscha rum, trevlig personal och städning varje dag. Poolen var precis utanför och den rengjordes också varje dag.
Om man inte ville äta egen frukost på rummet så fanns det en frukostbuffé varje morgon på restaurangen som tillhörde hotellet.

Side ligger 1 h med buss från Antalya där vi landade med flyget. Här kan du se på karta.

Hotellet låg ca 25 minuters promenad från den stora stranden. Där var mycket folk och försäljare.
Dock gick det en strandbuss 4 ggr på morgonen från hotellet till en annan strand som det var mindre folk på och där vi från hotellet fick solstolar utan att betala något. Hem gick det också bussar. Resan till stranden tog inte mer än 10 minuter. Super!



Frukt och grönsaker smakar ju mer & godare utomlands. Nektarinerna var enorma! Det är sambon som håller i nektarinen på bilden. Vi smakade även fikon, som vi blev helt klistriga om läpparna av, och björnbär. Mums!



Jag klagade lite på djurlivet i Turkiet. Jag trodde att det skulle flyga omkring stora fina fjärilar och fåglar och intressanta insekter som jag skulle kunna fota, men nej. Såg två fjärilar under vistelsen, och de satt ju inte still!
Men vi träffade på en sköldpadda! Exotiskt ju! :)

Och den gröna insekten hälsade på inne i vår vask i badrummet. Och spindeln hälsade på en morgon på balkongen. En hoppspindel var det! Ballt, men den var lite läskig ändå tyckte jag. Den var inte så stor dock...


Om ni har några frågor så bara fråga på! Jag återkommer så snart jag kan med del 2 & 3!!

Lämna gärna en härlig kommentar!

Kommentera gärna! Tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0