Barn har så härlig stil... :)

Inte springa på bryggan utan flytväst. Dock var den inte så populär... Hahaha! Så söt!!

Fototriss v. 35 2009 - Dubbel!

Min fototriss består av dubbletter från djurparker. De två översta bilderna är tagna på Skånes Djurpark och den undre på Kolmården.

Klicka in här för fler fototrissar!

Lovade bilder på kitesurfing!

Här är några bilder från när min sambo testade kitesurfing i Habo Ljung utanför Lomma. Det var väldigt många som dök upp under dagen och vissa är riktigt vassa och gör hopp och trix. Häftigt!

Min sambo fick en kitesurfing-kurs av mig i julklapp och det var på kite.se.

Turkiet del 1!

Det kommer nog att bli 3 delar med inlägg & foton om resan till Turkiet. Här kommer den första!

När vi landade i Antalya så var det 37 grader ute! Det var hot i jeans och tröja!
Halva första veckan så fortsatte det att vara ca 37 grader. Sista halvan så var det ca 32 grader. Vi hade blå himmel & sol alla dagar. Vår sista dag såg vi lite moln komma in i horisonten.

Vi bodde på ett lägenhetshotell i Side som heter Adora Garden. Väldigt fina & fräscha rum, trevlig personal och städning varje dag. Poolen var precis utanför och den rengjordes också varje dag.
Om man inte ville äta egen frukost på rummet så fanns det en frukostbuffé varje morgon på restaurangen som tillhörde hotellet.

Side ligger 1 h med buss från Antalya där vi landade med flyget. Här kan du se på karta.

Hotellet låg ca 25 minuters promenad från den stora stranden. Där var mycket folk och försäljare.
Dock gick det en strandbuss 4 ggr på morgonen från hotellet till en annan strand som det var mindre folk på och där vi från hotellet fick solstolar utan att betala något. Hem gick det också bussar. Resan till stranden tog inte mer än 10 minuter. Super!

Frukt och grönsaker smakar ju mer & godare utomlands. Nektarinerna var enorma! Det är sambon som håller i nektarinen på bilden. Vi smakade även fikon, som vi blev helt klistriga om läpparna av, och björnbär. Mums!

Jag klagade lite på djurlivet i Turkiet. Jag trodde att det skulle flyga omkring stora fina fjärilar och fåglar och intressanta insekter som jag skulle kunna fota, men nej. Såg två fjärilar under vistelsen, och de satt ju inte still!
Men vi träffade på en sköldpadda! Exotiskt ju! :)

Och den gröna insekten hälsade på inne i vår vask i badrummet. Och spindeln hälsade på en morgon på balkongen. En hoppspindel var det! Ballt, men den var lite läskig ändå tyckte jag. Den var inte så stor dock...

Om ni har några frågor så bara fråga på! Jag återkommer så snart jag kan med del 2 & 3!!

Hemma igen!

Nu är jag hemma igen! Massor med bilder att fixa! Här kommer en bild så länge.
Jag tänkte att jag ska skriva ihop en liten reseguide typ med bilder och lägga upp här. :)
Ha en skön kväll!

Woho! Nät i Turkiet!

Vi har hittat lite Internet här i Side i Turkiet! Så jag har knåpat ihop ett litet collage med hjälp av gratisprogrammet Pixlr så ni kan se lite hur vi har det här i den underbara värmen, ca 37-40 grader!

Ni får se mer när jag kommer hem igen! :D

Solsemester i 1 vecka!

Nu blir det lite tyst på bloggen i en vecka. Jag & sambon åker iväg på solsemester till Turkiet! Ska bli så skönt att komma iväg och bara slappa och njuta i värmen. Äta gott & strosa omkring.

Jag fick ett tips att det finns annorlunda båt-restauranger i Dim-floden utanför Alanya. Så det måste vi nog undersöka när vi kommer dit! :)

Ha det bra allihopa så får ni se bilder när jag är tillbaka!

Underbara Falsterbo!

Här är bilder från Falsterbo!
Den första är på badhytterna vid stranden.
Den andra är på mig, sambon tog bilden. :)
Den tredje är tagen från fyren som vi besökte.

Re-la-la-la-la-laxa!

Två veckor av semestern kvar!

Idag har vi varit i Skanör & Falsterbo med kompisar och gått omkring lite i hamnen & på stranden. Sen gick vi till fyren i Falsterbo, fick korsa golfbanan där för att komma dit. Där betalade vi en tia var för att gå upp i fyren. Var ganska häftigt faktiskt och väldigt trångt för att komma längst upp!

Kommer bilder på detta senare när jag lagt in den på datorn!
Bilderna övan är tagna på vår semester hos sambons pappa.

Fototriss v. 33 2009 - Kommunikation!

Mitt andra fototriss! Väldigt skoj att man måste tänka till och hitta passande bilder!  :)  Hoppas ni gillar dem!

Härlig dag ute hos min mamma i husvagnen

Jag & min ena syster var hos mamma i deras husvagn och drack kaffe. Syrran hade med sin killes hund som hade fått ett nytt hundben. Han var så söt när han försökte äta det. :)
Och invasionen av nyckelpigor håller i sig. Den här kände sig sugen på lite kaffe...

Härliga blommor & blad!

Så klart fotade jag blommor på vår semester hos sambons pappa! Här kommer ett litet urval. :)

Konsert med Michael Jackson år 1992!

Dagen har spenderats på Skånes Djurpark i gott sällskap!

Idag har jag, mina två systrar och min mamma varit på Skånes Djurpark. Många av djuren var faktiskt framme och vi hade jättekul! Vädret var väldigt växlande och vi hade sol, moln, lite regn. Men mest sol faktiskt. :)
Det intogs kaffe, våffla och senare en hamburgare med pommes. Yum!

Åka Wakeboard!!

Här åker sambon och jag Wakeboard efter motorbåten. Så skoj!!
Jag trillade typ 5 gånger på rad innan jag kom upp och kunde åka en bit. Sen blev det mag- & ansiktsplask! Inte så skönt direkt. Blev lite yr i huvudet. Men det var skitroligt när man väl kom upp!   :D

Vi hade perfekt väder hela veckan och badade, åkte Wakeboard, solade & åt gott.

(Bilden på mig har sambon tagit.)

Smultronstället i Söderköping! Mums!

Om ni är uppe i Söderköping någon gång så missa inte Smultronstället! De serverar glass i stora lass; olika former, olika tillbehör, olika serveringsfat osv! Den billigaste kostar dock runt 50kr och den dyraste runt 500kr. Men det är en upplevelse!

Varje gång vi hälsar på sambons pappa som bor en bit utanför Söderköping så är det ett måste att åka till Smultronstället. Och det gjorde vi nu också. Bilderna ovan säger väl allt! :)

Men de har bara öppet under sommaren...

(Dessa bilderna är tagna med min lilla kamera, en Canon Ixus 980 is)

Barn är den fattiges rikedom

Underbara, söta S!
Sambons brorson som leker på tomten. Här fanns allt! Sandlåda, bilar, vatten, stenar, bollar... Han hade så skoj!

Rubriken är ett ordspråk som jag hittade här.

Bär på semestern!

Här är de första bilderna från semestern uppe hos sambons pappa. Urmysigt ute i skogen med fullt med blåbär och fina blommor och insekter. Dessutom med egen brygga och med bra väder så blev det bad och wakeboard-åkning!

Simba - orange katt

Jag har inte hunnit ladda in alla bilder från vår mini-semester än så det får bli en söt kattbild istället på Simba.

Min sambo ska testa kitesurfing idag så det blir kanske lite bilder därifrån också sen. :)
Ha en skön dag allihopa!

Tillbaka!

Den sköna veckan är över och jag är tillbaka hemma igen. Tyvärr så försvann det fina vädret också. :(  Idag är det moln & regn...

Semester utanför Söderköping!

Det är lite dålig uppdatering av bilder på bloggen just nu. Det beror på att jag är på semester ute i skogen utanför Söderköping. Begränsad tillgång till Internet gör det lite jobbigt att uppdatera. :)
Men mycket bilder är tagna här så det blir fina bilder i nästa vecka!
Hoppas ni alla har fint väder i alla fall! För här skiner solen för fullt och det är 25 grader minst.

Temalekplats Afrika & Djungel i Bunkeflo, Malmö

I går på förmiddagen så var jag, kompis L och kompis K med sin son i Bunkeflo och utforskade två stycken av de 20 temalekplatser som finns i Malmö.

I den som heter Afrika så finns det en giraff, elefanter, noshörning mm i skala 1:1. De är riktigt stora och häftiga!
I den som heter Djungel så finns det gångbroar och lianer mm.

Dock är båda lekplatserna för lite äldre barn och inte för 1 & 1/2-åringar. Kompisens son tyckte att gångarna med grus var roligare och några stenar som låg i en spiral var spännande. :) Så söt!

Porträttkurs med Emelie Ohlsson!

Idag var jag äntligen på den inbokade privata porträttkursen med fotografen Emelie Ohlsson! Jag har verkligen längat till den! Det var jätteskoj och väldigt givande! :)

Vi möttes upp i Pildammsparken i Malmö och fotograferade där. Jag fick många bra tips på vilken skugga som är bäst att fota i och vad man ska tänka på om man är tvungen att fotografera i solljus, olika vinklar och tips på bra objektiv m.m.

Söta Evelina följde med Emelie och ställde upp som modell!

Jag rekommenderar verkligen en kurs med Emelie. Hon är jättetrevlig och bra på att lära ut!
Tack för en superbra kurs!